2017. szeptember 30., szombat

A Nagy Bakancslista

Rendhagyó bejegyzéssel érkeztem.
A moly.hu oldalon találtam egy nem olvasós kihívást. Meghatározások szerint kell tíz-tíz dolgot felsorolni, amit megtennénk, mielőtt itt a világvége.
A bakancslista nem más, mint azon dolgok felsorolása, amelyeket halálunk előtt mindenképpen meg szeretnénk tenni – mielőtt feldobjuk a bakancsot, ugyebár.



Nagyon érdekes volt a meghatározások szerint gondolkodni; tényleg nagy kihívás. Volt olyan pont, ahol nem győztem szűkíteni a kört, és volt, ahol bizony erősen kellett gondolkodnom, mit is írhatnék.
Ezt a listát szerintem évente meg fogom csinálni, mert kíváncsi vagyok, miben fog változni a hozzáállásom. Az eddig még nem olvasott könyveim esetében legalább is remélem, hogy történik majd változás ☺

Leírom nektek is a válaszaim, mert nem titkos. Aki pedig kedvet kapna ehhez csak úgy, annak jó elmélkedést hozzá!

Íme az én bakancslistám:


A Nagy Bakancslista – avagy, mi van ha mégis beüt a világvége

Sorolj fel 10 könyvet, amit mindenképpen el akarsz olvasni

Nem fontossági sorrend, csak így jutottak eszembe.

1. Jane Austen: Büszkeség és balítélet
2. George R.R. Martin: Trónok harca
3. Böszörményi Gyula: Gergő és az álomfogók
4. J.K. Rowling: Harry Potter (kövezzetek meg, de én még nem olvastam)
5. Tara Altebrando: A távozás
6. C.S. Lewis: Narnia krónikái
7. F.H. Burnett: A titkos kert
8. Terry Pratchett: A mágia színe
9. Michael Ende: A végtelen történet
10. J.R.R. Tolkien: Hobbit/Gyűrűk ura sorozat
11. Arthur Conan Doyle: Sherlock Holmes kalandjai (hoppá, ez már tizenegy)


Sorolj fel 10 olyan helyet, vagy várost, vagy államot a világban, ahová mindenképpen el szeretnél jutni, mindegyiket legalább egy-egy mondattal indokold, hogy miért, és mit szeretnél ott látni, csinálni

1. Kanada (Calgary – Banff Nemzeti Park) – Moréna-tó és a Rundle-hegység – Mert gyönyörű.
2. Thaiföld – Mert egyszer már voltam ott, de ezúttal az autentikus Thaiföldre lennék kíváncsi.
3. India – Kíváncsi vagyok, miért vágynak annyian oda – és utána vissza is.
4. Izland – Szeretnék igazi gleccsereket látni, ezért még a hideget és a szelet is bevállalnám.
5. Új-Zéland – Meglátogatnám a helyszíneket, ahol a Gyűrűk urát forgatták.
6. Bejárnám az egész amerikai kontinenst – felváltva a hegyvidéki erdőket, nemzeti parkokat a forró sivataggal, kanyonokkal, tengerpartokkal.
7. Anglia és Franciaország fjordjainál elhelyezkedő kicsiny szigetek bármelyikére elmennék, hogy lássam, hogyan zsugorítják össze a hétköznapokat ici-pici helyekre.
8. Görögország és Törökország közelében lévő szigetek bármelyik tengerpartján szívesen lógatnám a lábam, de nem vetném meg azt sem, ha Franciaországba vagy Olaszországba száműznének.
9. Gibraltári-szoros – Mert azt látni kell.
10. Horvátország – Mert hihetetlen, hogy még nem voltam ott.

Sorolj fel 10 olyan őrült dolgot, amit talán soha nem tennél meg, de ha tudnád, hogy nem sok van hátra, vagy beüt a ménkő, azért biztosan belevágnál

Másnak talán ezek nem is akkora őrültségek...

1. Búvárkodni egy long tail boatról leugorva – pedig félek a nyílt víztől és a tengerből kiálló sziklás csúcsok közelségétől
2. Holland sütit enni
3. Vezetni bal oldali közlekedésű területen
4. Utazni hőlégballonnal
5. Piercinget vagy tetoválást csináltatni
6. Sok ember előtt gitározni és énekelni
7. Vezetni valamilyen kötött pályás járművet
8. Belopózni filmes forgatásokra
9. Kipróbálni a paintballt – az utcán
10. Kipróbálni a síelést, de csak miután megmásztam a hegyet, amiről lecsúszom (mind a két dolog gondolatától rosszul vagyok)


Sorolj fel 10 embert, akikkel nagyon szeretnéd eltölteni az utolsó napjaidat (Lehetnek híresek, lehetnek családtagok, barátok, csak jelezd, hogy ki kicsoda)

Nos, én leginkább közösségekben tudok gondolkodni.

1. Barát
2. Barátnő 1
3. Barátnő 2
4. Ha lesz gyerekem, akkor vele
5. A kamaszkori baráti társaságommal
6. A tanítványaimmal
7. A családom pozitív tagjaival
8. A legjobb mostani kollégáimmal
9. A legjobb korábbi kollégáimmal
10. Azzal az íróval, akinek a könyvét éppen olvasom, hogy elnézést kérjek tőle, amiért nem tudom befejezni


És végül sorolj fel 10 olyan dolgot, amit hátra szeretnél hagyni az utókornak, miután nem leszel már (Lehet tárgy, vagy akár eszme is)

1. Irományaim és a bennük megjelenő karakterek
2. A szoknyáim
3. Amit megtanítottam az alsós gyerekeknek
4. A felhalmozott kézműves eszközök és anyagok
5. Az iskolai kézműves és dekorációs ötleteim
6. A levélkés gyűrűm
7. Szakmai szemléletem
8. Néhány e-mail regisztráció
9. Korábbi színjátszós felvételek
10. Nyelvi humor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése